Hvis du vil skabe dig en sund og levedygtig forretning, er det vigtigt, at du kender alt til dine kunder og ved, hvordan du skal ramme de kundesegmenter, som kan give dig udvikling i virksomheden. Det gælder alle former for virksomheder, men det gælder i særlig grad for virksomheder, der arbejder inden for mode og design. Hvis du rammer forkert med forårets tøjkollektion, og dine kunder ikke føler sig tiltrukket af den, ja så er løbet kørt, for du kan ikke bare levere noget andet, der falder i bedre smag. I modens verden gælder det, man nogle gange kalder loven om de tabte flysæder – når først flyet er lettet, kan man ikke sælge flere sæder, og de tommer sæder er blot en udgift.

Hvis du vil have maksimalt styr på dine kunder og de relationer, som du har med dem, når du skal optimere en virksomhed inden for mode, vil vi foreslå, at du går over til at anvende et CRM system. Et crm system til virksomheder et et stykke software, hvor man kan logge kundedata, aftaler, ordrer og mange andre informationer, som har betydning for den relation, man har eller skal sørge for at få bygget til sine kunder.

Med et CRM system – som betyder Customer Relationship Management – kan man som virksomhed styrke sine kunderelationer, blandt andet fordi alle vigtige informationer er samlet ét sted, så det er tilgængeligt for medarbejdere på tværs af virksomheden. Når kunde X-Y-Z ringer eller mailer, kan den medarbejder, der modtager opkaldet eller skal svare på mailen, derfor nemt finde de rigtige informationer, så vedkommende kan behandle henvendelsen på en optimal måde.

Moden er flygtig og kunderne kritiske

I modens verden er det at kende sine kunder godt og have styr på, hvad der er aftalt, særdeles vigtigt – ja, måske vigtigere end i så mange andre brancher. Modens verden er flygtig – tingene skal være på plads, når kunden skal bruge dem, og man skal kunne ramme deres ønsker og behov med stor træfsikkerhed. Det kan et CRM system hjælpe dig med, så du undgår fejltrin og skæverter. Samtidig med, at modeverdenen er omskiftelig, er dens aktører også kritiske. Der er ikke plads til fejltrin, så du skal være godt klædt på – i overført betydning, men også rent faktisk – når du skal møde dine kunder eller skal arbejde med at sælge dig og din virksomhed ind til nye kundegrupper.

Med et CRM system har du langt bedre chancer for at fange dine kunder og potentielle kunder på den rigtige måde, for du kan samle alle de informationer om dem, som du skal bruge, på ét sted. Godt kundekendskab kan sikre dig at din virksomhed overlever og vokser, og det er jo det, det hele handler om – også i modens verden.

johanne

Author johanne

More posts by johanne
salient